پرش لینک ها

مزایای بازاریابی مشترک

10 مزیت بازاریابی مشارکتی که می­توانند کسب و کار شما را متحول سازند!

بازاریابی مشارکتی (کومارکتینگ) که در اصطلاح به معنای همکاری با سایر برندها است، روشی کارآمد برای افزایش اعتماد مشتریان و رشد تجاری کسب و کار شما محسوب می­شود. در بازار فعلی، کانال‌های سنتی فروش و بازاریابی دیگر کافی نخواهند بود. امروزه مشتریان به شدت نگران داده‌های شخصی، اطلاعات نادرست و محتواهای اغواگرانه­ی برندها هستند و همین موارد در حقیقت عوامل نابودی رابطه­ی میان مشتری و برند مورد نظر خواهد بود! استراتژی بازاریابی مشارکتی با بهره‌گیری از قدرت جمعی، به افزایش سهم بازار، گسترش دسترسی و مقیاس‌پذیر بودن کسب و کار شما کمک می‌کند. همچنین این روش، راه حلی عالی برای افزایش شناخت برند و به دست آوردن اعتماد مشتریان جدید بوده و به خوبی به چالش‌هایی که تجارت‌ها در حال حاضر با آن‌ها مواجه هستند، پاسخ می‌دهد.

بازاریابی اشتراکی (کومارکتینگ) چیست؟

این نوع بازاریابی در حقیقت یک همکاری با برندهای مشابه کسب و کار شماست تا بتوانید با به دست آوردن ابزارهای قدرتمندتر، در راستای افزایش آگاهی مشتریان از برند شما و همچنین دسترسی به بازارهای جدید گام بردارید. کومارکتینگ برای برندهایی که از نظر بودجه محدودیت دارند، به ویژه کسب و کارهای کوچک و استارتاپ‌ها، راه حل بسیار ارزشمندی است. در این استراتژی، شما می­توانید با بهره‌گیری از منابع تلفیقی و اعتبار برندهای گوناگون، به مخاطبان و بازارهای هدف جدیدی دسترسی پیدا کرده و وفاداری مشتریان را نیز به محصولات و خدمات خود افزایش دهید. این همکاری‌ها می‌توانند به صورت‌های مختلفی انجام شوند؛ از جمله تولید یک محصول مشترک جدید، همکاری در برگزاری کمپین­های بازاریابی مشترک و یا به اشتراک­گذاری تکنولوژی­ها و تخصص­های موجود در راستای بهبود کیفیت محصولات و خدمات. البته ذکر این نکته ضروری است که برای مثمرثمر بودن این گونه همکاری­ها، برندهای تجاری مشارکت­کننده باید دارای اهداف تجاری همسو بوده وKPI های خود را به درستی تعیین و ارزیابی نمایند.

10 مزیت مهم بازاریابی مشارکتی

همانطور که پیش از این نیز ذکر شد، کومارکتینگ مزایای گوناگونی را برای برندهای استفاده­کننده از این استراتژی فراهم می­آورد که در ادامه به مهمترین آن­ها می­پردازیم:

  1. دسترسی به مخاطبین و بازارهای جدید

استراتژی بازاریابی مشارکتی با ایجاد زمینه­ی همکاری با سایر برندهای همسو، امکان دسترسی به بازارهای جدید و در نتیجه رشد سرشار درآمد را برای انواع کسب و کارها فراهم می­سازد. طی این همکاری­ها، شرکت­ها می‌توانند با ایجاد کمپین‌های بازاریابی منحصر به فرد، ارزش افزوده­ی محصولات و خدمات خود را بالا برده و ضمن افزایش رضایت­مندی مشتریان فعلی، جذابیت­های لازم برای جذب مشتریان جدید را نیز در اختیار داشته باشند. علاوه بر این، کومارکتینگ به کسب و کارها این امکان را می‌دهد تا از اغلب هزینه‌ها و چالش‌های مربوط به طرح­های توسعه­ی بنیادین نیز اجتناب نموده، به بازارهای جدید قدم گذاشته و به سرعت پیشرفت نمایند.

  1. مقرون به صرفه بودن

بازاریابی اشتراکی، جایگزینی هوشمندانه و مقرون به صرفه برای تبلیغات سنتی نظیر کمپین­های Pay Per Click و سایر روش‌های بازاریابی مشابه می­باشد. اگر بودجه­ی شما محدود است، به کمک این استراتژی می­توانید با همکاری دیگر برندها تا حد قابل قبولی در هزینه­های خود صرفه­جویی نمایید. مبادله­ی کالا و خدمات با سایر برندها، به ویژه برای شرکت‌های کوچک با درآمد محدود، امر بسیار ارزشمندی است. با یافتن شریک مناسب، می‌توانید برند خود را به جامعه­ی مخاطبین هدف معرفی نموده و از نتایج آن شگفت­زده شوید!

  1. ارزش قائل شدن برای مشتریان فعلی

قبل از اجرای هرگونه بازاریابی مشارکتی، باید به این نکته توجه کنید که حفظ مشتریان فعلی، از اصول اساسی هر کسب و کاری به شمار می­رود. در همین راستا به راحتی می­توانید از منابع، فرصت­ها و تجاربی که استراتژی کومارکتینگ در اختیار شما قرار می­دهد، برای برآورده ساختن انتظارات مشتریان خود بهره برده و با فراهم ساختن زمینه­ی تجربیات مثبت برای آن­ها، وفاداری­­شان به برند خود را تضمین نمایید.

  1. افزایش اعتبار برند

همکاری شما با برندهای معتبر و شناخته شده در اجرای طرح­های بازاریابی مشارکتی، در حقیقت یکی از ساده­ترین و قابل اعتمادترین راه­ها در جهت افزایش اعتبار برند شماست. حسن شهرت و سابقه­ی این گونه کسب و کارها، عامل مهمی برای جذب مشتریان جدید خواهد بود.

  1. افزایش سهم از بازار

مشارکت در اجرای طرح­های کومارکتینگ، روشی هوشمندانه برای کسب و کارها در راستای افزایش سهم آن­ها از بازارهای هدف و در نتیجه رشد و توسعه­ی آن­ها است. این استراتژی با ایجاد مزیت رقابتی و افزایش سودآوری، منجر به بالا رفتن بازده سرمایه‌گذاری (ROI) و سهم کسب و کار مورد نظر از بازار می‌شود.

  1. سرعت­بخشی در رسیدن به بازارهای هدف

بازاریابی­های اشتراکی دیجیتال می‌توانند راه­حل مناسبی برای مقابله با چالش‌های مربوط به زمان و هزینه­های گزاف مورد نیاز اجرای انواع بازاریابی­های آفلاین باشند. کسب و کارها می­توانند با استفاده از انواع پلتفرم­های موجود، به راحتی از موانع گوناگون روش­های سنتی بازاریابی عبور نمایند.

  1. غلبه بر نقاط ضعف

بازاریابی مشارکتی فرصتی است تا برندها از نقاط قوت یکدیگر در راستای بهبود نقاط ضعف خود بهره برده و به میزان قابل توجهی در هزینه­های جاری خود صرفه­جویی نمایند. در این گونه طرح­ها، کسب و کارها مکمل یکدیگر بوده و با پوشش دادن نقاط ضعف موجود، سبب ایجاد تغییرات مثبتی در شناسنامه­ی برند خود شده و برای مخاطبین جذاب­تر از قبل جلوه می­کنند!

  1. مسئولیت مشترک در ریسک­پذیری

پروژه­هایی که در زمینه­ی راه­اندازی خطوط تولید محصولات جدید، ورود به بازارهای راکد و یا ایجاد تغییرات اساسی در برخی صنایع اجرا می­شوند، علیرغم جذاب بودن، می‌توانند تبدیل به موقعیتی ترسناک و همراه با خطرات قابل توجه گردند. با مشارکت در طرح­های کومارکتینگ و همکاری با برندهای معتبر و باسابقه، ریسک مقابله با چالش­های احتمالی نیز تا حد قابل قبولی کاهش خواهد یافت.

  1. دسترسی به منابع موثر در شتاب­بخشی به روند رشد برند

همکاری با سایر کسب وکارها در قالب طرح­های بازاریابی مشترک، به خصوص زمانی که شما در حال ورود به بازاری جدید هستید، می‌تواند راهکاری اقتصادی برای دسترسی به بانک منابع بزرگتر و تسهیل روند رشد تجاری برند شما باشد. همکاری با یک برند معتبر، به طرز شگفت­آوری سبب تقویت بیش از پیش اعتبار برند شما و ایجاد دیدگاه مثبت نسبت به آن خواهد شد!

  1. دسترسی به منابع انسانی غنی­تر

اجرای طرح­های بازاریابی اشتراکی زمینه­ی بهره­مندی همه­ی برندهای مشارکت­کننده از منابع انسانی و ایده­های ناب را فراهم می­سازد. شرکت­ها می­توانند با استفاده از این مزیت بزرگ، راهکارهای خلاقانه­ی بسیاری را برای توسعه و پیشرفت روزافزون کسب و کار خود یافته و به سادگی از رقیبان پیشی بگیرند!

جان کلام؛ بازاریابی مشارکتی، راهکاری جذاب و موثر برای عقب نماندن از تغییرات گسترده و سریع بازارهای جهانی و رقباست!

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید