پرش لینک ها

نمونه‌های موفق بازاریابی مشترک

معرفی 21 کمپین کومارکتینگ موفق



استراتژی بازاریابی مشارکتی (کومارکتینگ)، راهکاری برد – برد برای همکاری دو برند در راستای رسیدن به موفقیت است. با اجرای این گونه طرح­ها، شرکت­های مشارکت­کننده می­توانند به کمک یکدیگر با سرعت بیشتری در مسیر اعتباربخشی، رشد و سودآوری کسب و کار خود قدم بردارند. در ادامه به برخی از موفق­ترین بازاریابی­های اشتراکی اجرا شده میان برندهای موفق اشاره می­شود؛ هر یک از این موارد می­توانند الهام­بخش شما در راه ایجاد تحول در کسب و کارتان باشند!

دلایل اهمیت بازاریابی اشتراکی


  1. گسترش دامنه ­ی فعالیت

اجرای طرح­های مربوط به بازاریابی مشارکتی میان دو برند می­تواند به هر دو طرف کمک کند تا با ادغام مشتریان، ضمن دسترسی به جامعه­ی آماری بسیار غنی­تر، موقعیت کسب و کار خود را نیز بیش از پیش در میان مخاطبان تقویت نمایند.

  1. به اشتراک­گذاری هزینه­ ها و منابع

امروزه بدون شک یکی از پرهزینه­ترین بخش­های هر کسب و کار، بازاریابی و برندسازی است. اما به کمک استراتژی کومارکتینگ شما می­توانید ضمن به اشتراک­گذاری هزینه­های سرسام­آور این بخش، از تجربیات و دانش همکاران خود نیز در راستای راه­اندازی موثرتر کمپین­های تبلیغاتی بهره­مند شوید.

  1. اعتباربخشی به برند و افزایش وفاداری مشتریان

اگر صاحب یک برند تازه تاسیس هستید، همکاری شما با کسب و کارهای باسابقه و معتبر در اجرای پروژه­های کومارکتینگ، تاثیر بسیار بسزایی بر اعتبار شما خواهد داشت، سبب ایجاد نگرش مثبت در میان مشتریان گردیده و وفاداری آن­ها را به برند شما افزایش خواهد داد. سرمایه­ی ارزشمندی که در ادامه­ی راه قطعا بیشتر به ارزش آن پی خواهید برد!

  1. افزایش میزان فروش و کسب درآمد

طبیعی است که با بالا رفتن اعتبار یک برند در میان مشتریان، روز به روز بر تعداد آن­ها افزوده خواهد شد و همین امر موجب افزایش درآمد حاصل از فروش محصولات و خدماتی است که در خلال بازاریابی­های مشارکتی عرضه می­گردند.


نمونه­های موفق کومارکتینگ


  1. GoPro و Red Bull

کمپین تبلیغاتی مشترک: Stratos

امروزه GoPro و Red Bull در میان مشتریان به عنوان شرکت­های خلاقی شناخته می­شوند که هر از چندگاهی دست به اقدامات جسورانه­ای می­زنند! این دو شرکت که تولیدکننده­ی انواع دوربین­ها و نوشیدنی­های انرژی­زا هستند، با همکاری یکدیگر، کمپین­های تبلیغاتی مشترکی، خصوصا در زمینه­های ورزشی، برگزار می­کنند که به شدت مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته و بر اعتبار و جذابیت محصولات آن­ها نیز افزوده است.

راز موفقیت این کمپین تبلیغاتی:

در میان پروژه­های بازاریابی مشترک این دو شرکت، رویداد Stratos شاید بزرگترین آن­ها باشد. یکی از دلایل مهم آن، شکستن رکوردهای جهانی توسط ورزشکارانی است که در این کمپین شرکت کرده­اند؛ از جمله Felix Baumgartner که توانست با سقوط آزادی به ارتفاع بیش از 24 مایل، ضمن شکستن همزمان سه رکورد جهانی، در تبلیغ این رویداد نیز نقش بسزایی داشته باشد!

  1. Rachel Comey,، Victor Glemaud، Sandy Liang، Nili Lotan و Target

کمپین تبلیغاتی مشترک: High-End Fashion

کمپانیTarget  در یکی از استراتژی­های بازاریابی خود تصمیم گرفت تا با همکاری تعدادی از طراحان مطرح صنعت مد، محصولات انحصاری خود را تولید نماید. درحالی که لباس­های طراحی شده به وسیله­ی این طراحان قیت­های چندصد دلاری داشتند، محصولات Target در این کمپین محدود با قیمت­هایی در حدود 30 تا 40 دلار به فروش می­رسیدند!

راز موفقیت این کمپین تبلیغاتی:

در این طرح بازاریابی مشترک، دو طرف تصمیم گرفتند با فاصله گرفتن از محصولات لوکس، کاهش چشمگیر قیمت­ها و بازطراحی محصولات، مشتریان بالقوه جدیدی را به لیست مشتریان وفادار خود بیفزایند و با دید بلندمدت، گام بلندی در مسیر موفقیت بردارند.

  1. Joybird و Sherwin-Williams

کمپین تبلیغاتی مشترک: Being Boldly Original

این دو برند که در زمینه­های تولید مبلمان و رنگ­آمیزی فعالیت دارند، با مشارکت در یک کمپین مشترک، ضمن بهره­گیری از تجربیات یکدیگر برای پیشرفت در امور تجاری، این فرصت را نیز برای مشتریان فراهم نمودند تا آن­ها بتوانند به راحتی با استفاده از محصولات تولید شده، طراحی و چیدمان مورد نظر خود را انتخاب نمایند.

راز موفقیت این کمپین تبلیغاتی:

با توجه به نزدیک بودن حوزه­های فعالیت این دو کسب و کار، آن­ها به خوبی توانستند با راه­اندازی یک کمپین تبلیغاتی مشترک، ضمن جذب مشتریان جدید، راه را برای همکاری­های گسترده­تر و دستیابی به موفقیت­های پیش رو هموارتر سازند.

  1. Balenciaga و Crocs

کمپین تبلیغاتی مشترک: Hard Crocs

کمپانی­های  Balenciaga و Crocs با اجرای این استراتژی کومارکتینگ، سعی داشتند تا با تولید محصولات جذاب و منحصر­به­فرد، در صنعت مد و پوشاک به موفقیت دست یابند. مدیران این برندها معتقدند برای رسیدن به موفقیت باید محصولاتی تولید نمود که با کلیه محصولات موجود متفاوت باشد. همین امر نیز باعث شده تا شاهد استفاده­ی تولیدات آن­ها توسط اشخاص معروف در مراسم­های خاص باشیم! اتفاقی که خود بهترین تبلیغات است!

راز موفقیت این کمپین تبلیغاتی:

این کمپین در حقیقت برای آزمایش ایده­های جدید صنعت مد و در معرض نمایش عمومی قرار دادن آن­ها راه­اندازی شد و پس از استقبال مخاطبین، تبدیل به یکی از هیجان­انگیزترین بازاریابی­های این حوزه گردید!

  1. Kanye و Adidas

کمپین تبلیغاتی مشترک: Yeezy

Kanye West طی یک همکاری مشترک با شرکت Adidas، اقدام به ترکیب برند شخصی خود با تولیدات این کمپانی و تولید محصولات جدید نمود. این کمپین مشترک در ابتدا موفق ظاهر شد؛ اما پس از مدتی با ضرر مالی بسیار بالا به کار خود پایان داد. البته در اواسط سال جاری میلادی برای با دیگر شروع به کار کرده و دو طرف امیدوارند با برطرف نمودن نواقص قبلی، همکاری موفقیت­آمیزی داشته باشند.

  1. BMW و Louis Vuitton

کمپین تبلیغاتی مشترک: The Art of Travel

برندهای لوکس BMW  و Louis Vuitton طی یک استراتژی بازاریابی مشترک اقدام به تولید خودروی اسپورت  i8 و یک مجموعه­ی چهار تکه­ی کیف و چمدان نمودند. به طوری که محصولات Louis Vuitton با دقت و ظرافت در صندوق خودروی BMW جای گرفته و ظاهری شیک و باکیفیت را ارائه می­نمودند. با وجود هزینه­ی ۲۰۰۰۰ دلاری این مجموعه کیف، برای مشتریان هدف که خودروی BMW i8 را با هزینه­ی تقریبی ۱۳۵۷۰۰ دلاری خریداری می‌کنند، بسیار مناسب به نظر می­رسد.

راز موفقیت این کمپین تبلیغاتی:

از آنجایی که هر دو برند به دنبال تولید محصولات لوکس بوده و بازار هدف آن­ها بسیار ویژه است، همکاری آن­ها در این کمپین علیرغم هزینه­بر بودن، منجر به تولید چنان محصولات باکیفیتی شد که نظر مشتریان را کاملا به خود جلب نمود!

  1. Starbucks و Spotify

کمپین تبلیغاتی مشترک: First-of-Its-Kind Music Ecosystem

این دو برند در پروژه­ی کومارکتینگ خود از یک ایده­ی بسیار ساده و در عین حال جذاب بهره بردند! ترکیب قهوه و موسیقی! Starbucks به عنوان غول صنعت قهوه­ی جهان، برای دلنشین­تر ساختن فضای فروشگاه­های خود از موسیقی­های پلتفرم معروف Spotify کمک گرفت. طی این همکاری مشترک، دو طرف از اعتبار جهانی شریک خود برای تبلیغات بیشتر و جلب رضایت مخاطبین استفاده کردند. یک بازی دو سر برد!

راز موفقیت این کمپین تبلیغاتی:

طی این کمپین مشترک، دو طرف به جامعه­ی مخاطبین یکدیگر دسترسی پیدا کردند. به طوری که کارکنان Starbucks با دسترسی به بخش Spotify premium، می­توانستند موسیقی­های هنرمندان همکار کمپانی Spotify را برای مشتریان خود پخش نمایند. ارتباط دوطرفه­ای که با ایجاد یک اکوسیستم موسیقیایی، بدون هیچ گونه خطری تنها به رشد هر دو برند کمک کرد!

  1. Apple و MasterCard

کمپین تبلیغاتی مشترک: Apple Pay

شرکت Apple در این کمپین مشترک که با همکاری برند MasterCard اجرا شد، اقدام به انتشار برنامه­ای کرد که مخاطبین می­توانستند با استفاده از آن، بدون نیاز به کارت فیزیکی، اطلاعات کارت­های اعتباری خود را روی تلفن­های هوشمندشان ذخیره نمایند. اتفاقی که هم محدودیت­های محصولات Apple را به شدت کاهش می­داد و هم سبب مطرح شدن دوباره­ی نام برند MasterCard در سطح بین­المللی می­شد!

راز موفقیت این کمپین تبلیغاتی:

در راستای پیشتازی از رقبا، MasterCard به عنوان اولین شرکت در حوزه­ی فعالیت خود، امکان ذخیره­سازی کارت­های اعتباری در Apple Pay را برای کاربران خود فراهم نمود. این همکاری با انتشار اپل کارت ادامه یافت و برای هر دو طرف بسیار مفید بود. راز موفقیت MasterCard به عنوان یکی از بزرگترین توسعه­دهندگان فناوری­های نوین در این کمپین، یکپارچه­سازی فناوری­های خود با نرم­افزارهای مورد استفاده در کمپانی Apple بود! اتفاقی که به اعتبار هر دو برند افزود!

پیام بگذارید

مشاهده
بکشید